Assalamualaikum everyone!

Alhamdulilah Nisa sudah habis semua  kelima Lima semester  dalam diploma Pengurusan Maklumat and soon inshallah will further my study in this faculty also.

Nisa niat nak ambil penerapan sahaja sebab nisa ok je nak sambung dalam bidang ni. So pilihan pertama nisa until penerapan adalah information system management Dan pilihan kedua adalah content management.Dua dua ni kalau baca Kat website uitm FIM(faculty of information management) dia macam lebih kurang sama je tbh. So before nisa nak decide tu nisa 50-50 ...50 system ...50 content, nisa Tak tahu nak pilih Mana.

Comments

  1. Ramai batchmate saya ambil Info Sys Mgmt senang dapat kerja lepas graduate, sebab bidang IT ni meluas even jadi tech support pun ada banyak peluang dalam job market. Content Management pula, saya tak berapa nak cadangkan sebab Degree ni baru lagi actually jadi kebolehan untuk dapat pekerjaan itu agak sukar sebab kena compete dengan budak Mass Comm / Marketing. Boleh datang lawat blog saya

    https://im246-pengurusanrekod.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah kak, saya kini berada dalam semester 6 kos sistem maklumat. Sila doakan yang terbaik untuk saya untuk mencari tempat intern yang sesuai

      Delete
    2. kak nak tanya if ambil record management bagus tak? kerjaya apa yang kita boleh perolehi?

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Diploma Pengurusan Maklumat ?

Lagu kegemaran